måndag 10 november 2008

Två veckor av Detox

Anledningen till att jag ens gör en så konstigt grej som att köra en detox-kur skyller helt på mina kollegor på VR. Hade nog inte kommit på tanken eller ens vetat om dess existens om jag inte hört om nya diet-reportaget till kommande numret. Men när jag funderade på det lite och såg min chans att kanske låta den här slitna och alkoholmarinerade kroppen få vila lite grann, så känns det ganska bra. ÄN så länge!

Statusen på kroppen i dagsläget är att jag ofta känner mig trött trots att jag sovit ut, seg och slö samt uppblåst i magen. Jag har torra fläckar på kroppen och min hy i ansiktet är också ganska flammig och utan lyster. Shit, vad osexigt det låter!
Förhoppningen med detoxen är att jag känner mig piggare, mindre uppblåst, bättre lyster i ansiktet och att de torra fläckarna försvinner. Och kan jag även gå ner några kilo i vikt vore ju det toppen!

(Vikt idag 68,4 kg)

Inga kommentarer: